Så var det torsdag då...

Sitter och äter frukost och känner mig lite halv risig idag. Jag ska jobba nio timmar idag och jag har faktiskt inte riktigt någon lust. Har lite ont i magen idag med å hade hellre varit hemma och tagit hand om städningen. Hur fan ska man hinna med det när man jobbar å inte hinner göra  annat?? I morgon jobbar jag åtta timmar så det känns ju liiite mindre, men innan lördan...? Hur ska man hinna städa? Kommer ju folk hit å då vill man inte att det ska se ut som en svinstia inte... Och Peter och jag vi går om varandra i dörren typ. När han kommer hem, då går jag. Känns lite trist. Och speciellt känns det jobbigt när man fortfarande inte får veta om man får fortsätta eller inte.
Nej jag ska ringa till hemtjänsten och kolla med dom om dom behöver folk. Kan va bra med lite extra jobb innan jag vet hur det blir. Annars ska jag söka något annat. Så ett tillfälligt jobb innan borde ju va bra.

Igår på jobbet hände en sak som kunde få mig att explodera!
Jag sitter i kassan, och så kommer det en karl och ska köpa strumpor. Han köper ganska många, och det är tio kr st. Men man fick bara ta tre per kund, och det fattade jag aldrig. Det blev ju att han fick betala för mycket och då kom han tillbaka och började tjafsa. Mitt upp i alltihopa ställer sig en kärring fram och gapar: "Tar det där lång tid eller ska man byta kassa??" Åh! Jag har kunnat slå den där jäkla korgen över huvudet på henne! Och så har man lust att bara fräsa tillbaka " Ja men gör det då om du tror att det går så jäääävla mycket snabbare!" Jävla påhopp! Sen när det var hennes tur stog hon där och såg så sur ut. Fan vad jag hatar sånna människor. Man gör ju det man kan när man sitter i kassorna. Tror dom det går bättre då när dom är vrång, sur och vresig mot en? Knappast.

Så tänk på det nu alla när ni ska handla; Var snäll mot kassörskorna!!






Kommentarer
Postat av: Tezzan

Ta en titt på min nya wellness-blogg! Berätta gärna vad du tycker; om något ska förändras eller så :)

2008-08-28 @ 14:48:07
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0