Hemma igen

Jahapp då var man hemma igen. Utan nån värkande tand. Känns skönt. Slapp operation, dom bara drog ut den. Men är svälld som tusan i hela truten.
Kom dit och fick göra en röntgen för att dom skulle kunna se hur tanden såg ut. Fick stå i en skitskum maskin som snurra runt huvudet, ganska obehagligt. Sen var det prat om lugnande medel, men jag behövde aldrig det, utan dom testade ändå. Otroligt att dom fick ut hela tanden utan större problem.
Där låg man i stolen med prasselmössa och prasseltofflor och kände sig allmänt bortkommen. Fick en massa gröna dukar runt mig och över ögonen så jag såg nästan inte ett dugg, det var obehagligt, för då kunde jag ju inte se vad dom pysslade med. Flera gånger skvatt jag till när sköterskan kom bakifrån, haha.
Tre gånger satte han bedövningssprutan i gommen på mig och sen kände jag inte ett dugg när han tröck å drog i tanden. Sen så tog han bara tången och vips så var tanden ute. Känner inte ett dugg nu förutom att det är svällt och så. Bedövningen börjar väl släppa snart så kanske bäst man tar en värktablett. Och ja, jag åkte på att fortsätta med pencillinet några dagar till. Typiskt. Men men, får hoppas det läker ihop som det ska nu då =)
Känns iallafall skönt att det äntligen är gjort.

Ska kika lite på film nu och bara vila å må gott hade jag tänkt

Tessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0