Julstjärnor och torkarblad...

Nu är det snart dags för hockey igen och fan vad skönt atta den kanalen så man kan se den =P Alldeles i sin egen soffa till och med ;-)

Jag är glad för nu har jag och Peter handlat jul gardiner. I alla fall till köket. Dom hade dock inte dom som jag ville ha, men det fick bli en annan färg.
Och som vanligt när man ska fixa och greja så går inget som man tänkt sig. Vi köpte en jättefin lila julstjärna i papp eller vad det är, som vi tänkte ha i vårt sovrum. Och vad händer inte då rå, när vi ska knyta ihop den? Jo, snöret slinker ur fästet och vips, så har Therese det i handen. Jaha, det var den julstjärnan det.

Och hur länge har jag inte tänkt att jag ska köpa nya vindrutetorkare till bilen? HUr länge som helst. Så igår tyckte bilen att nu får det va nog... När jag skulle torka så låssnade den från sitt fäste med ett ljud som fick både mig och Peter att skrika och nästan hoppa ur skinnet. I rena paniken slog jag till spaken så den for igång med en hastighet som inte går att mäta i denna värld. Jag kan lova att så fort jag får pengar ska jag banne mig fixa dom där torkarna.

Dags at börja tänka på vad det ska bli för tårta på torsdag. Jag är i alla fall överlycklig, för min pojk ska komma till mig då, även fast han ska va hos pappa. Han ska få vara hos mig en stund på min födelsedag, och det är nog den bästa presenten av alla. Och så får han vara med att äta tårta oxå. =)

I morgon ska vi förresten till Peters brorson som fyller år. Ännu en som har födelsedag denna månad. 

Nåväl. Bäst att slänga sig i soffan med nykokt saft å samla sig innan hockeyn. =) 


Kommentarer
Postat av: ♦ Stephanie ♦

tack hihi :)

2008-11-18 @ 19:50:16
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Ewa

Du har blivit utmanad!! Kolla min blogg! :)

2008-11-18 @ 20:46:58
URL: http://muwel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0